Site icon Olicensierade

Nederländska speltillsynsmyndigheten Böter Toto för marknadsföring till unga vuxna – Nyheter om spelbranschen

[ad_1]

Den nederländska spelregulatorn, Kansspelautoriteit (KSA), har bötfällt onlinespeloperatören Toto Online på 400 000 euro för att ha marknadsfört sina produkter och tjänster till unga vuxna.

Enligt tillsynsmyndigheten fann en undersökning att Toto Online hade skickat ut reklammejl till hela sin kundbas från 1 oktober 2021 till 1 februari 2022. Detta inkluderade marknadsföringsmejl som inkluderade bonuserbjudanden skickade till unga vuxna i 18-23-årsåldern kategori. Enligt holländska spelregler är sportböcker och onlinekasinon i Nederländerna förbjudna att marknadsföra till unga vuxna i denna åldersgrupp.

På tal om intrånget sa René Jansen, ordförande för KSA:

– Lagen säger att utsatta grupper, inklusive unga vuxna, måste ges extra skydd. Människor i denna åldersgrupp utvecklas fortfarande. Som ett resultat av detta anses de vara mer sårbara för att utveckla spelberoende och effekterna av problemspelande.

Med detta i åtanke måste spelleverantörer fullt ut respektera de regler som är avsedda att skydda dessa utsatta grupper. Det hände inte här och det var därför KSA tog beslutet att utdöma böter.



Thomas Nielsen

Journalist inom spelbranschen med bakgrund inom onlinepoker och handel. Täcker den reglerade amerikanska sportindustrin och den spännande världen av onlinepoker.





[ad_2]

Source link

Exit mobile version